יום ראשון, 9 באוקטובר 2016

איש המכירות הקלאסי - כולם (כמעט)

להוציא מגבלה כזו או אחרת, או חוסר יכולת בסיסית לנהל שיחה פשוטה - כולם יכולים להיות אנשי מכירות.
ולמה אני חושב כך? כי כולנו בשלב כזה או אחר בהתמודדות היומיומית של החיים עוטים על עצמנו את מסכת איש המכירות. 

זה מתחיל בגיל צעיר מאוד, ממש בתחילת חיינו כפעוטות. המוצר הוא תשומת הלב של ההורים ובכדי להשיג את המטרה ("מכירה") אנו בעצם מפעילים על ההורה מיני מניפולציות קטנות. באם מדובר בבכי מאולץ וטורדני או חיוך שובה לב, אלה הם כלי המכירה הראשונים שאנו משתמשים בהם. יש לנו גם לעיתים מתחרים בדמות אחים או אחיות נוספים.

כשאנו מתבגרים אנו מפעילים כלים חדשים על מנת לזכות בתשומת הלב. כאשר אנחנו יוצאים לדייט ראשון אנו בעצם מוכרים את עצמנו לבן או בת הזוג; גם כשאנחנו מתמודדים על מקום עבודה חדש אנו משתמשים בטכניקות שונות, ורבליות ולא ורבליות כדי להשפיע על המראיין לבחור בנו על פני כל השאר או כשאנחנו משכנעים את האישה שהגיע הזמן להחליף את הטלוויזיה הדהויה בסלון למכשיר חדש שבו אנו חושקים, גם אז אנו מגייסים יכולות מכירה חבויות כדי להשיג את המטרה הנכספת.

אז בפעם הבאה שאתם שואלים את עצמכם, האם אני מתאים להיות איש מכירות? תזכרו בכל המקרים שהזכרתי לעיל ונוספים אחרים - בהם פשוט תיפקדתם כנציגי מכירות לטוב או לרע. ובדיוק כפי שאפשר להתכונן טוב יותר לראיון עבודה או להצתחצח ולהתמרק היטב לדייט הראשון -  כך אפשר להתכונן וללמוד להיות איש מכירות טוב יותר.

מבוסס על חלק מהרצאתו המאלפת של ויקטור אנטוניו, אחד ממאמני המכירות המובילים בארצות הברית:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

הסכנה שבהנחה

לא. לא מדובר בהנחה במחיר. מדובר בהנחת הנחות - "מחלה נפוצה" בקרב נציגי מכירות ותיקים. הרבה פעמים יצא לי לשמוע נציגי מכירות טובים...